SAM zoekt foto’s van de 2e Wereldoorlog

1940-1945

In 2019 en 2020 vieren we 75 jaar bevrijding. De oorlog heeft in Muntendam ook zijn sporen nagelaten en zijn stempel gedrukt op zijn inwoners. SAM wil hier aandacht aan besteden door alle verhalen uit de Tweede Wereldoorlog in Muntendam te gaan bundelen en uit te geven. De afgelopen jaren hebben er diverse bijdragen in de Kouvreter gestaan met betrekking op de Tweede Wereldoorlog zoals oa over de Joodse onderduikers en de stolpersteine, maar we denken dat nog lang niet alle verhalen zijn verteld. Daarom onze vraag, heeft u nog foto’s van de periode 1940-1945, deel ze met ons!

Opdat we niet vergeten

We zijn op zoek naar verhalen (bv slachtoffers/dwangarbeid/verzet), foto’s van de bevrijding of ander materiaal zoals documenten, krantenknipsels etc. Eigenlijk alles wat met de Tweede Wereldoorlog heeft te maken. Helaas zijn er 75 jaar na de bevrijding maar weinig personen meer die uit eigen ervaring kunnen vertellen. Door alles te verzamelen en te bundelen kunnen we de geschiedenis bewaren voor de volgende generaties. Opdat we niet vergeten!

Deel uw verhaal

Twijfel niet of uw verhaal wel of niet belangrijk genoeg is. Het is belangrijk dat ook uw verhaal verteld, gehoord en genoteerd wordt.
Tijdens de inloopmiddag of avond zitten wij, SAM, klaar om alle verhalen te noteren, uw foto’s of ander materiaal te scannen, in ontvangst te nemen of om een afspraak te maken.
Samen kunnen we het verhaal van Muntendam in de Tweede Wereldoorlog vertellen.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen via e-mail
stichtingarchiefmuntendam@gmail.com of door contact op te nemen met één van de leden van SAM.