Stichting Archief Muntendam

De Stichting is opgericht op 10 september 1986, nadat in 1984 een werkgroep, onder leiding van Frits Bos het boek “Muntendam door de jaren heen…..en wat verdween” had samengesteld.

Ter gelegenheid van het 600 jarig bestaan van Muntendam werd in 1991 het boek “Muntendam-600” uitgegeven en zijn er voor de kalenderjaren 1999-2001 en 2004 historische kalenders geproduceerd.

De Stichting Archief Muntendam heeft zich als doel gesteld zoveel mogelijk  historische gegevens te verzamelen van de oude gemeente Muntendam (waaronder Tripscompagnie, Borgercompagnie en Duurkenakker) en deze te bewaren en te beschermen. Via onze nieuwsbrief “De Kouvreter” delen wij deze historische gegevens met een ieder die is geïnteresseerd in de geschiedenis van de oude gemeente Muntendam en de persoonlijke geschiedenis van oud-inwoners. Hierbij hebben we uw hulp nodig! Laat ons weten via een emailgastenboek, wat u van de Stichting Archief vindt, wat zou u graag willen zien op deze website of in de Kouvreter? Uw mening is belangrijk.

Frits Bos, presentie boek 1984

Nantko Boddema tijdens presentie boek 1984